Friday, April 17, 2009

KOLEJ TENTERA UDARA



Actually ini la post terakhir aku sebelum menjejakkan ibu jari kakiku ke INSTITUT LATIHAN UDARA,IPOH.
Sebenarnya KTU dekat Alor Setar, interview je kat ipoh.
20 hari. Giler lame. Nak masuk RMC dulu seminggu je interview dia. 21 April-9 Mei. Di saat aku menulis post ni, sume barang aku tak siap lagi actually. Takpe. Lame lagi. Kerja last minute lebih mantap.



Muhammad Khairul Farhan bin Mohd Rakbi
Anda telah terplih untuk menjalani temuduga sebagai PEGAWAI KADET KOLEJ TENTERA UDARA JURUTERBANG
Perkataan juruterbang yang ada kat situ menyebabkan hatiku bertambah teruja.



Pagi tadi, aku pergi buat x-ray dada beserta laporannya.
Pastu amik gambar passport 8 keping
Then pergi fotostat slip SPM beserta sijil koko.
Dah la 15 salinan. Bapak banyak.
Then pergi dental buat pre-check.
Tak cakap pun dalam borang tu kena check.
tapi disebabkan Mej Nizam dah suruh, 
aku pun pergi la demi memastikan aku tak kena kick time interview tu.
jumpe dentist antara perkara aku tak suka.
dah la mahal..
kos tampal dua batang gigi+scaling= RM 200..
Perh
Baik pegi beli baju aku.

Ok..Ada apa hal..doakan aku.

kalau aku dapat jadi pilot airforce..
aku bawak korang naik jet tu kita bom la umah saper yang korang nak.

9 comments:

nornaimah said...

good luck ek?

aEn jOhari said...

incik paan.. anda ditag oke..hehe

Cempaka said...

gud luck ouh!
my fren pegi jugak.
hoho~

Zohura Aabidah said...

waaa.. gud luck!! adm pown dpt ke?
neway.. klu rjen.. wat la tag:)

Faery said...

wah...bley la ak naik jet nanti...hoho
ak pun tringin nak bim umah someone..huhu..bkn ke ko dpt law gak...anyway...gudluck in everything u do-inkuiry_gurlz...alpha com..

Rafiq said...

hello khairul! I'm Rafiq. em... nak tanya skit.. macam mana u dpt dipilih untuk interview jadi pilot kat TUDM ni? actually i pun nak join TUDM jadi pilot tapi x tau macam mana. boleh guide me step by step? thanks...

Rafiq said...

one more, my qualification sampai SPM je..

Anonymous said...

salam..nama sabriy.mcm mne nak mohon ni..xde tarikh2 ke yg dikeluarkn..akademik stakat matrik je..tggu intake degree

Anonymous said...

So dah dapat tak keje tu,, hehehehhe.. kalo dpt thniah la.. DE FB tak..?? heheheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...