Friday, October 1, 2010

Hidup sebagai manusia di HELP

Genap sebulan aku tak update blog ni. Nak jimatkan eletrik. Aku pencinta alam.

Dalam sebulan ni, banyak gila benda/event besar aku dah lalui. Tapi haram masa takda nak update semua cerita. Raya dah lepas, mood raya pun takda. Jemputan open house setiap minggu. Kenyang tapi penat. Tapi takpe, at least save duit makan aku hujung minggu. Siapa yang nak buat open house bukan masa raya je boleh. Setiap minggu boleh dan kalau boleh jugak setiap minggu jemput la aku makan. Lebih afdal kalau masa-masa hujung semester yang duit dalam bank pun sampai dah tak boleh keluar. Satu benda yang aku rasa patut aku update kat blog ni ialah berat aku semakin hari semakin bertambah.
Aku dengan Hafizuddin adik aku f2


Hipotesis lengkap: semakin bertambah usia Farhan, semakin berat dan lebar jugalah beliau.


Pagi tadi aku ada test math. Sumpah tak boleh jawab dowh. Aku dah penat la selesaikan masalah matematik ni. Dari darjah 1 hingga la A-level, matematik ni tak pernah nak besar. Cuba la jadi matang sikit, sedar diri, kau dah tua Matematik oi. Selesaikan la masalah kau sendiri, apahal lak nak suruh aku yang selesaikan masalah kau. Tak malu ke? Dulu masalah kau simple je, sekarang makin besar makin rumit, kau nak suruh orang lain settle. Banyak cantik.


Sekarang ni aku tengah sibuk buat UCAS application. Semester paling sibuk. Nak buat CV summary la, apa la, personal statement semua. Kena settle satu-satu. Baru ada semangat nak belajar. Ini alasan semata-mata.


*doakan la aku dapat belajar bersungguh-sunguh dan ada mood untuk revision. Supaya senang JPA bagi aku fly.



9 comments:

zai said...

label entry xboleh blah langsung.hensem
hahha,

berat bdn makin menaik ? tips..jogging =P

study smart :)

cun header blog

jari | jemari said...

haah kan? asyik nak suruh orang je selesaikan masalah si math ni, hush so true!

Cik Puan Syeeda said...

hehe..have fun with maths!

ayin~weeweet said...

idop sejarah..eh..apa kes?haha

Gayahspears said...

siot ja statment ko geng~ aku pnye semangat nk baca... maths is peningkan pale otak aku ja!hak3

HaN WarreN said...

gud luck bro :)

zikeryhassan said...

aku pun perasan tumbesaran kau tu. tak aplikasi tips joging la tu. ahakz.

btw, all the best bro!

Ninis said...

adik ninis pon name Hafizuddin.hehe ;)

rybe said...

aku tak berape nak pasti dah berape belas kali aku bace entry yg ni tapi each time aku bace perot aku menahan kesakitan yg dsebabkan kelakar yg menggeletek ginjal. haish. ape teruk sgt selesaikan prob maths tu. jgnla selesaikan. manje maths tu nanti. haa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...