Tuesday, May 11, 2010

Thomas Cup 2010



Kecewa.
Setelah menghabiskan masa sekurang-kurangnya 3 jam lebih dari pukul 6 hingga 9 lebih, itu je yang mampu aku ucapkan. Seronok tengok Datuk Lee Chong Wei main sebab dia betul-betul concentrate dengan game yang dia tengah lawan. Susah nak kesan any distraction sebab dia nampak betul-betul semangat lawan Keinichi Tago tu. Lagi best bila dia menang dengan 2 set je kan. Mantap.

Koo Kien Keat-Tan Boon Heong
1st double untuk Malaysia. Diorang agak konsisten time main. Tapi ada sampai certain part yang aku nampak diorang macam overconfident sgt. Confident tu bagus, tapi bila overconfident itu yang bahaya. Bila dah sampai nak hujung 2 permainan tu, nampak sgt macam game dah loose. Mula start main tak macam diorang main sebelum ni. Ini la padah overconfident sangat. Tapi tak apala, sebab diorang menang..hehehe

Wong Choon Han-veteran perang kita..
Tak dinafikan beliau memang pernah melakar kejayaan suatu masa dulu. Memang hebat. Tapi dulu la bang. Dia start main Malaysia Open time 1991. Sekarang dah 2010. Berapa tahun dah?? do the math friends. Tak apa, kalau korang tak tahu umur dia, biar aku yang bocorkan rahsia itu. Hahaha..Umur beliau sekarang sudah mencecah 33. Muda kan??

Fairuzizuan Tazari-Zakry Latif. (our 2nd double)
Aku tengok kat Astro Arena 801. Rasa macam sedih lak tengok Malaysia main. Depa banyak main la time main. (faham tak?). Takpela kalau tak faham pun tak apa. Bulu tangkis tu banyak sangkut kat net je. Aku ingat lagi Jepun dapat 5 straight point sebab bulu tangkis tu sangkut kat net. 3 kali time serve and 2 kali lagi bila nak amik serve. Tapi tak apa..lawan time quarter nanti buat betul-betul..

Hafiz Hashim- Malaysia 3rd single merangkap Juara All England 2004.
Walaupun dia kalah, satu benda aku respect dia ni. Dia ni sangatlah COOL. Relax je dia time lawan Sato. Padahal Sato tu sikit punya gelabah time lawan. Maksud aku agak kelam kabut la. Tak cool langsung. Walaupun dia kalah 1st set, tapi dia bangkit untuk menang set kedua. Namun, apakan daya, set ketiga dia kalah balik. Aku dengar yang dia perlu sorakan actually untuk menang sebab aku ada terbaca artikel kat berita harian harini. Cek la apa dia tulis. Hafiz perlukan sokongan. Memang la prestasi dia turun naik tapi penyokong jangan maki hamun dia. Kesian dia. So, penyokong-penyokong sekalian, marilah kita ramai-ramai sokong dia.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...